Sunday, September 19, 2010

Õpileping (learning contract) v2

Töö tehtud artikli alusel: Anderson, G., Boud, D., & Sampson, J. (1996). Learning contracts: a practical guide.
Kursuse jooksul ma leidsin enda jaoks päris palju kasulik materjali. Arvan, et seda, minu jaoks uus materjal, aitab mulle õpilepingu parandada ja täita.
„Why use learning contracts?“. Õpileping on väga kasulik asi, see on minu isiklikud eesmärgid. Mitte klassi või kursuste eesmärgid, või õpetaja poolt püstitud eesmärgid, aga minu isiklikud eesmärgid. E-õpikeskkonnas töötamine on iseseisev tegevus, kus õpejõud on mentorid. Õpilased on siis oma teadmise arendajad ja parandajad. Iga õpilastel töötavad omamoodi, sellega eesmärgid peavad olema ka isiklikud.
Arvan, et minu alg eesmärgid on liga laiad ja ei ole piisavalt „flexiable“, ehk neid ei saa täiendada töö jooksul. Ma vahetaks neid: kursuste jooksul loodan tutvustada uue õpikeskkonnaga. Soovin rohkem teada selle õpikeskkonna kohta, kus ma juba töötasin. Need teadmised on mul vaja oma töö jaoks.
Arvan, et tasub ka strateegiat natuke täita. Kindlasti oma kogemus on hea asi, aga õpetajad (mentorid) on need inimesed, kes aitavad eesmärgi saavutada. Arvan, et mentori tegevus on jube kasulik „the role of the adviser“.
Vahendi ja ressursi ma jataks saamaks: kindlasti kõige tähtsam ressurs on inimesed. Inimesed, kes aitavad tööd teha ja inimesed, kes seda tööd annavad. Õpetajad, kes tulevad minu juurde oma küsimustega, suunavad mind areneda.
Hindamine ja refleksioon praegu jävad saamaks. Arvan, et ma parandan neid nattuke hiljem.


Õpileping v1
Teema: Soovin rakendada oma teadmisi haridustehnoloogia valdkonnas. Seda valdkond nii huvitab, kui ka kasulik minu jaoks. Täpsem teema kohta ütleks: ”Õpivõrgustiku koolis kasutamine.” n. Mis võrgustikud paremini soobivad ...le? või Kuidas ma blogi teen? Mis ma blogisse panen?

Eesmärgid: Ma tahan just seda teemat õppida sellepärast, et ise töötan osalise koormusega koolis haridustehnoloogina. Töötan ka õpetajana. Mind sunnib seda õppida seda saama küsimused. Selle küsimustega õpetajad sageli tulevad minu juurde.
Strateegiad: Ma kavatsen oma eesmärgid saavutada läbi oma kogemus. Hetkel kogemus mul on väike, aga ma kavatsen erinevad õpivõrgustikud proovida. Ja vastavalt saadetud informatsioonile ma proovin küsimustele vastata.

Vahendid/Ressursid: Koolis on mul erinevad vahendid ja ressursid olemas. Kindlasti kõige tähtsam on inimesed. Kui inimesed tulevad minu juurde oma IKT küsimustega ja ma vastust ei tea, siis ma seda otsin. See on kasulik. Saamas ma võin küsida: „kuidas sobib selline või selline võrgustik? Kumb on parem … töö jaoks?“ Tehnilised ressursid koolis on arvutid, internet ja kogemus. Materjali kohta ma hetkel vastata ei saa. Aga arvatavasti leian vastus kommentaarides:) Olemasolevate ressurssidel ligipääs on mul olemas.

Hindamine: Ma ütleks nii: „ma tean, et ma olen oma eesmärgid saavutanud“, siis kui küsimuste vastused on leitud. Ja koolis on kasutusel erinevad võrgustikud. Tagasiside alusel ma võin hinnata oma saavutusi.

Refleksioon: Refleksiooni ma kavatsen saada küsitluse abil.

No comments:

Post a Comment