Tuesday, November 23, 2010

Õpikeskkondadega seotud tehnoloogiad ja standardiseerimine

Ülesanne on tehtud artikli alusel: I. Varlamis, I. Apostolakis, The Present and Future of Standards for E-Learning Technologies. Interdisciplinary Journal of Knowledge and Learning Objects Volume 2, 2006
See on huvitav ja kasulik tema minu jaoks. Kuna mina olen tegev õpetaja, mitte IT spetsialist, siis rohkem soovin arutleda õpikeskkondadega seotud standardi kohta. Esimene asi on õpikeskkonna eesmärgid. Et saavutada neid, kindlasti vaja standardi kasutama. Eesmärgid on järgimised: Üldiselt standardid on siis järgimised
Õpilastel peaks olema võimalus liikuda materjali läbi.
Õpimaterjalid peavad olema tehtud konkreetse vormi alusel.
Standardiseerimine on raske tegevus, mis toimub konkreetse skeemi järgi. Selle jaoks peaks olema ka ettevalmistuse tööd tehtud.
The definition and adoption of complete and sound e-learning standards will help the e-learning market achieve some key goals:
Users of e-learning applications will be able to shift between programs and platforms.
Learning content producers will focus on the development of content in a standard format.
Four Steps for the Establishment of E-Learning Standards


Üldiselt standardid on siis järgimised:
Interoperability. Informatsiooni vaba liikumine. Peab olema tagatud materjali vaba liikumine õpilastele, kiir tagaside ja tõlgendus tööd.
Re-usability. Nii õppematerjalid kui ka tarkvara peab olema kasutusel mitu korda. Tagatud arhiveerimise võimalus.
Manageability. Süsteem oskab leida informatsiooni kasutajate ja õige materjali kohta. Peab olema tagatud kasutuskõlblik otsimissüsteem.
Accessibility. Minu arvates kõige tähtsam asi on see, et õpilastel on võimalus õppida nendele soovitaval ajal. Ja kasutada enda jaoks sobiva materjali.
The adoption of standards and specifications facilitates the dominance of platform independent, open technologies and promotes user-centric e-learning systems. Standardized technologies have several merits that protect and nurture an e-learning investment.

No comments:

Post a Comment