Friday, November 5, 2010

Õpivõrgustikud

Berlanga, A. (2007). “Functionality for Learning Networks: Lessons earned from Social Web Applications” artikli alusel on minu essee kirjutatud.
Olen täitsa nõus Elynaga. Arvan, et kõik võrgustikud, kus inimesed suhtlevad on õpivõrgustikud (rohkem või vähem). Kuna suhtlemine annab informatsiooni, ehk teadmisi.
Sellega minu jaoks õpivõrgustik on sidemete kogum, millega on „palju“ inimesi ühendatud ja mille abil nad annavad sotsiaalset informatsiooni edasi.
Learning Networks are groups of participants and learning actions which are interconnected and supported through information and communication technologies in a manner that the network self-organises and promotes effective lifelong learning (Koper et al., 2005).
Esimesel kohal on võrgustiku idee. Aga väga tähtis asi on ka õpivõrgustiku organisatsioon ja ülesehitus. Ehk kuidas võrgustik toimib? Milline on tugi süsteem ja selle süsteemi võimalused. Arvan, et oleks hea niipidi teha. On inimesed, kes tegelevad materjalidega võrgustiku jaoks. On n.ö. õpilased, kes võtavad seda informatsiooni / kasutavad materjali. Arendajad, kes arenevad võrgustiku. Ja tugi meeskond, kes tegelevad haridustehnoloogia küsimustega (tugi nii õpilastele, kui ka õpetajale).
Hea tugi meeskond on kindlasti vaja. On teadlased, kellel on unikaalne kogemus. Aga IKT oskused on veel nõrgad.
Issues in the design and performance of Learning Networks include how to support learners’ navigation to find suitable learning actions (Hummel et al., 2007; Kalz et al., 2007)
Sotsiaalse meedia vahendi on kasulik asi õpivõrgustiku jaoks. SlideShare – oma presentatsiooni jagamiseks, YouTube – oma video jagamiseks, Weebly – oma lehekülge tegemiseks, GoogleDocs – dokumentide loomine, jne.
Kõige tähtsam aspekt võrgustiku kohta on see, et õpivõrgustik on tehtud inimeste jaoks. Ja inimesed on kõik erinevad! Sellega igaühel on oma vajadused. Õpivõrgustik peaks sobima kõigele. Ehk kasutajatel peaks olema võimalus selle/oma võrgustikku parandada ja täiendada.
… the success and lifespan of Learning Networks depends on their self-sustainability;
they should include functionality that permits users to manage, organize and regulate resources and communities. (Berlanga, A. 2007)

No comments:

Post a Comment